part of my life

NUFNANG

i LOVE them very much!!!


my little children

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

***U're My Guest...s♥ please sign my guestb♥ ♥k***

Thursday, July 29, 2010

Episod 5- Urusan Kerja

Image by FlamingText.com
“Norish, boleh tak awak serahkan dokumen perjanjian perniagaan tempoh hari pada saya selewat-lewatnya tengahari nanti?” soal Tuan Hidayat disatu pagi yang sibuk. Norish yang pada ketika itu memakai dress hitam mendongakkan kepalanya. Matanya tepat memandang ke arah Tuan Hidayat yang sedang berdiri di hadapannya. “ Sebenarnya dokumen tu dah lama settle, Tuan. Kalau Tuan nak saat ini pun saya boleh hulurkan pada Tuan,”balas Norish penuh sopan-santun. Tuan Hidayat tersenyum. “Saya memang dah agak, awak takkan kecewakan saya. Boleh saya tengok dokumen tu?” tanpa banyak bicara, Norish menghulurkan fail berwarna hitam kepada Tuan Hidayat. Dokumen tersebut diperhati Tuan Hidayat, Pengerusi Syarikat Top Line satu persatu. Dia tersenyum lagi. “Perfect. Err…boleh saya mintak tolong daripada awak, Norish?””Apa dia, Tuan?InsyaAllah, saya akan cuba tolong.”Norish menyuarakan kesanggupannya untuk menolong bosnya. “Begini, sepatutnya saya kena hantar Radzi untuk berunding dengan wakil dari Syarikat Megah Sdn. Bhd. Tapi, awal pagi tadi Radzi telefon saya…katanya dia tak dapat datang kerja hari ni pasal isterinya nak bersalin. So, boleh tak awak gantikan tempat Radzi?” pinta Tuan Hidayat sambil merenung wajah bujur sireh di hadapannya.”No problem. Kat mana saya kena jumpa wakil syarikat tu?””Kat medan selera Hotel Palace Of Golden Horses, meja makan No. 5.Pukul 2.00 ptg.”cukup lengkap maklumat yang diberi.”Ok, tepat pada masanya nanti saya akan ke sana,’’ Tuan Hidayat menganggukkan kepalanya sebaik sahaja mendengar jawapan Norish lantas dia beredar. Norish menyambung semula kerjanya yang terhenti seketika tadi. Tepat pukul 2.00 ptg, Norish bertandang ke Hotel Palace Of Golden Horses. Langkahnya diatur jitu ke arah meja No. 5. Punggungnya dilabuhkan ke atas kerusi makan berwarna coklat. Sebentar kemudian, datang seorang pelayan. “Cik nak makan apa?”soalnya sambil menghulurkan buku menu kepada Norish. Menu tersebut dibelek helaian demi helaian.”Emm…buat masa sekarang saya cuma nak segelas jus oren. Sebenarnya saya sedang menunggu klien saya. Bila dia datang nanti, awak datang semula ye untuk ambil pesanan saya. Saya nak pesan sekarang pun saya tak tahu klien saya tu nak makan apa,”ujar Norish penuh sopan santun. Pelayan tersebut mengangguk tanda faham. Lalu dia beredar. Norish meneliti semula dokumen yang dibawanya. Sepasang kaki menghampirinya. Norish mendongakkan kepalanya. Dua pasang mata bertembung. Kedua-duanya terkejut beruk. “Awak!?” sepatah perkataan serentak terkeluar. “Mungkin saya tersalah meja kot!”ucap Danial perlahan. Norish melirik ke arah fail di tangan Danial. Terpampang di matanya nama syarikat yang akan berurusniaga dengan syarikat tempat dia bekerja. “Tak. Memang betul. Duduklah,”pelawa Norish, lembut seolah mereka berdua tak pernah bergaduh. Padahal mereka pantang bertemu mesti nak gaduh. Danial yang masih bingung segera duduk menghadap Norish. Pelayan tadi muncul kembali. Setelah pesanan diambil dari Norish dan Danial, dia berlalu.”Encik…””Danial Haziq””Yea, En. Danial Haziq…awak ada bawa dokumen yang akan kita discuss hari ni?””Sure. Boleh kita mulakan sekarang?””Why not?”sesi perbincangan bermula. Masa mula berganjak sedetik demi sedetik. Makanan yang dihantar dulunya panas dah jadi suam. Setelah 3 jam berlalu kata sepakat dicapai. “Well, macam mana Cik Norish?Ada nak komen apa-apa lagi?”soal Danial menutup sesi perbincangan . “So far so good. Setakat ni, saya bersetuju dengan apa yang kita bincangkan. Makanan pun dah sejuk. Jemputlah makan,”pelawa Norish sambil memegang sudu. Mereka mula menjamu selera.”Err…Cik Norish, boleh saya tanya sesuatu,”Danial meminta keizinan. “Apa dia?””Mengapa sikap awak ari ni tak sama dengan sikap perempuan yang selalu suka gaduh dengan saya?”soalan Danial berbaur sindiran. Norish selamba.”Saya lebih suka bersikap profesional. Saya takkan campur aduk urusan kerja dengan urusan peribadi,””Maksud awak, kalau kita jumpa bukan untuk urusan kerja…awak takkan layan saya macam sekarang?”soal Danial inginkan kepastian. Norish tersenyum. “Tengoklah macam mana nanti keadaan yang akan tiba. Makanlah En. Danial, nanti dah sejuk tak sedap pulak nak makan,”ujar Norish yang masih menjamu selera. Danial bingung.

to be continue...

Nukilan :




2 comments:

  1. salam lama sungguh tak singgah kat sini ermm kena bagi feedback balik nie

    ReplyDelete
  2. thanks angah coz still singgah lg blog nirna...

    ReplyDelete